افرادی که انگیزه پیشرفت دارند سعی می‌کنند تا کارهای ناتمام خود را به پایان برسانند.

گاهی‌اوقات ممکن است کارهای زیادی داشته باشید اما بی‌انگیزگی باعث شود تا انجام آن را به تاخیر اندازید. در حقیقت بی‌انگیزگی باعث می‌شود از انجام کارها شانه خالی کنید و کارهای خود را عقب اندازید‌. در نتیجه زمان هدر می‌رود و بسیاری از کارها روی هم جمع می‌شود.

در این شرایط افراد با وجود داشتن کارهای زیاد، کوچکترین اقدامی برای انجام دادن آن انجام نمی‌دهند و فقط  با عذاب وجدان خود را آزار می‌دهند. در مقابل افرادی که انگیزه پیشرفت دارند همیشه سعی می‌کنند تا کارهای ناتمام خود را به پایان برسانند. اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید باید طوری برای زندگی خودتان برنامه‌ریزی کنید که خود را برای انجام کارها مجبور نکنید و آن‌ها را با شور و شوق زیاد انجام دهید. اگر در شغل فعلی خود انگیزه ندارید و برای رفتن به سرکار هر روز خود را سرزنش می‌کنید یعنی شما مناسب این شغل نیستید و باید به شغل دیگری فکر کنید. در ادامه مطلب روش‌هایی برای داشتن انگیزه پیشرفت ارائه می‌کنیم.

همچنین بخوانید: «سرسختی ذهنی؛ مهم‌ترین ویژگی افراد موفق»

سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

عوامل مهم برای داشتن انگیزه پیشرفت

تکنیک‌های ایجاد انگیزه پیشرفت

عوامل مهم برای داشتن انگیزه پیشرفت

افراد زمانی می‌توانند با انگیزه به کارهای خود ادامه دهند که به سه نکته مهم توجه کافی داشته باشند. این نکات عبارت‌اند از:

۱- علاقه

سعی کنید کارهایی را انجام دهید که به آن‌ها علاقه دارید. البته گاهی‌اوقات نیز مجبور می‌شوید کارهایی را انجام دهید که به علایق شما مربوط نیستند و نمی‌خواهید آن‌ها را انجام دهید. در این شرایط با استفاده از برخی روش‌ها می‌توانید به آن کار علاقه پیدا کنید. اما اگر همه کارهایی را که در طول روز انجام می‌دهید دوست ندارید به مرور زمان انگیزه خود را از دست می‌دهید.

 با تصحیح چند مورد از عادت‌های اصلی روزانه، می‌توانید به زندگی خود نظم دهید.

۲- عادت‌های روزانه

شما نمی‌توانید همه کارهای روزانه خود را طبق برنامه‌ریزی و به ترتیب انجام دهید. اما با تصحیح چند مورد از عادت‌های اصلی روزانه، می‌توانید به زندگی خود نظم دهید. با این کار انگیزه بیشتری برای انجام وظایف خود خواهید داشت. برای مثال ممکن است بخواهید هر روز صبح در یک ساعت مشخصی بیدار شوید تا ساعت کاری و بازدهی شما در طول روز ثابت باشد. با این کار روز بعد سختی‌های کار شما کاهش پیدا می‌کند و انگیزه بیشتری برای کارهای خود پیدا می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *